Pengepræmier skal prøves

Når sæsonens første stævne i Ringe afvikles 30. oktober så er der pengepræmier til de tre bedste par. Så vidt vides for første gang i Midtfyns Petanque Klub.

Pengepræmier bliver brugt af flere og flere klubber i hele landet. De traditionelle tre flasker vin til vinderne er ikke særligt eftertragtede længer – måske fordi det er en snæver kreds af spillere, som dominerer stævnerne.

Midtfyns Petanque Klub har de senere år oplevet faldende interesse for at deltage i klubbens stævner. Corona-pandemien spiller givetvis ind – men skyldes det også vinpræmierne?

– Der er ikke noget entydigt bevis for, at pengepræmier giver flere deltagere. Men vi kan kun finde ud af, om pengepræmier trækker flere til Ringe ved at prøve det, siger formand Ole Larsen.

Ved det kommende stævne dystes der om i alt 1200 kr. fordelt på nr. 1, 2 og 3. Pengepræmier bliver brugt ved de tre stævner før jul, men bestyrelsen slår fast at der er tale om et forsøg.

For alle – uanset om man går efter pengene eller fornøjelsen ved at spille med – er tilmeldingsfristen 28. oktober.