Torben Duvander


Tag naboen med!

Her kommer en opfordring til alle – men især klubbens medlemmer: Tag naboen med til petanque!

Midtfyns Petanque Klub markerer Petanquesportens Dag med et godt tilbud mandag 8. juni et kl. 14-16 og torsdag 11. juni kl. 10-12. Her kan man prøve at spille petanque helt gratis – og man kan låne kugler af klubben.

Klubben rundede nytåret med 64 medlemmer – det største i klubbens historie. Men vi har plads til endnu flere på banerne ved Idrætscenter Midtfyn. Så vi opfordrer vores medlemmer til at invitere naboer, venner, familie m.fl. til at prøve det populære spil. Men alle er selvfølgelig velkomne.

I 2025 prøvede vi Tag naboen med-kampagnen første gang  og det gav flere nye medlemmer.

               


Henning er glad …

2. pinsedag viste det frivillige foreningsliv hvad det kan, når man står sammen. Støttearrangementet for en modernisering af Ringe Stadion samlede 169.000 kr. sammen og da det beløb bliver fordoblet af Odense-firmaet Orifarm er der altså nu ca. 340.000 kr. til projektet.

– Det er mere end jeg havde turdet håbe på. Så jeg er både glad og stolt over den store opbakning fra idrætsforeningerne, siger Henning Madsen, formand for Atletikklubben og træner i en menneskealder.

Stadionområdet og Idrætscentret summede af aktivitet mellem kl. 10 og 13. Petanqueklubbens baner blev også brugt – bl.a. af børn der kunne vinde flødeboller ved at ramme grisen!

PS! Orifarm ejes af Hans Bøgh Sørensen, hvis far var med til at anlægge Ringe Stadion i 1935. Hans Bøgh Sørensen besøgte arrangementet 2. pinsedag.

 


Surt show for Ebbe og Gunner

       

Bill. Tv: De tre vinderhold: Forrest: Johnny Hofhøj og Betina Carstenden, Brabrand – Bagerst: Tv: Tommy Jensen og Annemarie Bigum, Brabrand – Th: Kim Nylandsted og Henning Emdal, Assens.

Bill. Th: Ebbe Salling og Gunner Leeberg kæmper for en førsteplads…

De stod med en ”match-kugle” i hånden i stævnets sidste kamp mod ligeledes ubesejrede Betina Carstensen-Johnny Hofhøj, Brabrand/Odense. Men Ebbe Salling og Gunner Leerberg tabte 11-13 og da regnestykket skulle gøres op så blev ondt bare værre for hjemmebaneparret. For de blev overhalet med sølle et point af både Annemarie Bigum-Tommy Jensen, Brabrand, og Henning Emdal-Kim Nylandssted, Assens, og sluttede som nr. 4 – altså uden for præmierækken!

Naturligvis til ærgrelse for Ebbe og Gunner. Men de spillede flot dagen igennem i et stævne mod stærke par, hvor Betina Carstensen-Johnny Hofhøj altså var bedst. Det er også værd at notere at Midtfyns Svend Christiansen-Charles Allen sluttede på en fornem sjetteplads ud af 24 deltagende par.

Det blev på alle måder en god dag i Midtfyns Lethal med engagement og godt humør fra de mange gæster – bl.a. 10 spillere fra Helsingør Petanque Klub. Selv et sidste-minut-afbud (sygdom) blev klaret, da Søren Agerskov og datteren Laura fra Odense PK sprang til.

Bestyrelsen har i øvrigt besluttet at fortsætte med invitationsstævner i 2026-27.

Se slutstilling og stemningsbilleder i menuen  Galleri > Stævnebilleder…