– Alle kan være med!

Klubtræningen er rettet mod alle medlemmer af Midtfyns Petanque Klub, fastslår instruktøren Johnny Hofhøj.

Første klubtræning er onsdag 8. februar og herefter følgende dage: 1. marts, 12. april, 3. maj og 7. juni. Alle dage kl. 18-19.

Fem gange i de kommende måneder kan klubbens medlemmer møde Johnny Hofhøj til klubtræning. Og han har valgt at starte med petanquespillets ABC.

• Vi begynder med det helt elementære: Grebet på kuglen og kastet. Det betyder at alle kan være med og få noget ud af det. For også i petanque bliver man bedre af at øve sig.

Nogen har måske fået det indtryk, at kun de skrappeste – og mest ivrige – kan deltage i klubtræningen. Men det er bestemt ikke meningen med hans besøg i MPK.

• Vi skal øve helt elementære ting. Men selvfølgelig kommer vi også ind på det taktiske og mentale spil. For 90 pct. af petanquespillet foregår oppe i hovedet!

Det er en erfaren spiller og instruktør, der kommer på besøg. Johnny Hofhøj er 58 år og har spillet petanque i 11 år. Han er uddannet instruktør og dommer og har som medlem af petanqueforbundets eliteudvalg  været med til at udtage spillere til landshold. Johnny Hofhøj er medlem af Kliken i Odense, og en flittig turneringsspiller – bl.a. i den aktuelle vinterturnering.