Dagsarkiv: 23. januar 2024

Sådan bruger du hjertestarteren

• Hvad gør du, når du som den første – måske eneste – skal hjælpe et menneske med hjertestop?

Det gav Kenny Brage Christensen, Hjerteforeningen, nogle enkle men præcise råd om på et hjertestarterkursus i lethallen. I 2023 blev der sat en hjertestarter op på lethallen og med kurset ønskede bestyrelsen at tilbyde klubbens medlemmer et lynkursus i, hvordan den skal bruges.

Den korte vejledning fra instruktøren lød: – Start førstehjælp straks, ring 112 og når du får en hjertestarter så følg de instruktioner, den giver.

13 medlemmer deltog i kurset.

>> Se flere billeder under Galleri-Diverse billeder <<

Ny formand for forbundet

Efter flere måneder med konflikter og uro i toppen af Dansk Petanque Forbund er der blevet valgt en ny ledelse. Det skete på et ekstraordinært repræsentantskabsmøde i Odense.

John Saxild-Hansen, Korsør, blev valgt som ny formand og der kom andre nye folk i bestyrelse og udvalg. Blandt dem to fynboer som vi kender udmærket på Midtfyn: Kenneth Dreyer, Odense, bliver ny formand for eliteudvalget og Christoffer Barfod, Kliken, indtræder også i eliteudvalget.

Desuden blev Ole Larsen valgt til forbundets appeludvalg.