Spænding til det sidste

Midtfyns Petanque Klub kunne ikke vinde. Men klubben fik alligevel afgørende indflydelse på slutresultatet, da Torsdagsturneringen 2023 skulle afgøres.

Inden sidste runde i Ringe kunne tre klubber vinde: Ulbølle 1, Assens og Faldsled/Svanninge. Kun to points skilte de tre klubber.

Assens gjorde hvad de skulle med en 7-2 sejr over Svendborg. Faldsled/Svanninge måtte kæmpe hårdt for at besejre Midtfyn 3 med 5-4. Ulbølle 1 lå på førstepladsen inden sidste kamp mod Midtfyn 2, som i næstsidste runde havde vundet 7-2 over Assens.

Midtfyn 2 skabte en ny overraskelse ved at slå Ulbølle med 5-4! Og dermed gik førstepladsen i sommerturneringen til Assens.

Bagefter var der præmieoverrækkelse og håndmadder i lethallen, som sørgede for at kampene kunne spilles i tørvejr trods styrtregn.

Desværre er torsdagsturneringens fremtid usikker. Henrik Malmose og Hans Hansen trækker sig efter 10 år som turneringsansvarlige. En stor tak til de to.

Resultat:

Assens        37 point