Petanque i køleskab

Stort: Klik på billede >

Dynejakker, skiundertøj, sokker, huer og vanter var fundet frem, da efterårets andet stævne blev afviklet med Kong Vinter som tilskuer.

Men petanquespillere er ikke sådan at kue, så 14 par kæmpede med hinanden og kulden i lethallen – akkompagneret af lyden fra sneskred fra lethallens tag.

Der blev vist petanque på et godt niveau – især imponerede en række ’bombere’ og dokumenterede endnu engang, at vejen til at vinde petanquekampe er lig med evnen til skyde modstanderens kugler væk.

Anne Marie Bigum og Jens Claude Nissea fra Braband gik ubesejret gennem stævnet og vandt foran Jesper Sele/Pierre Tassone fra Vestfyn/Odense Petanque Klub. Nr. 3 blev Merete og Brian Taastrup, Brabrand.

Midtfyns Petanque Klub deltog med fem hold. Gunner Leerberg/Peder Hedemann klarede sig bedst med en syvendeplads.

Næste stævne spilles søndag 11. december – og det er for triplehold. Tilmelding er åben.